Wydarzenia

COOL – WYJAZD REGIONU IPA WŁODAWA

Data publikacji 21.06.2018

BAJKOWE ZAMKI LUDWIKA SZALONEGO - BAWARIA 2018

Tegoroczną majówkę członkowie Regionu IPA Włodawa spędzili na niezwykłej wycieczce do bajkowych zamków Ludwika Szalonego. Ponad 40 osobowa grupa miała okazję zwiedzić Pilzno, Monachium, Fussen, Neuschwanstein  i inne niesamowite miejsca. Wyjazd organizowała dla nas nasza niezastąpiona Zasłużona Monika Kowalczyk z Cool – Tour. Dziękujemy!

28 kwietnia 2018 roku grupa członków Regionu IPA Włodawa wraz z przyjaciółmi wyruszyła w trasę. Od początku wyjazdu królowała Cool – atmosfera, ciekawe opowieści, komfortowy autokar i świetna ekipa. Kolejnego dnia w Czechach zwiedzaliśmy  Browar w Pilznie i degustowaliśmy tamtejsze specjały, które przy tak słonecznej i pięknej pogodzie smakowały wyśmienicie. Następnie pojechaliśmy do stolicy Bawarii – Monachium. Tam zwiedzaliśmy Stare Miasto, trafiliśmy też na wystawę BMW.  Odwiedziliśmy m.in. Kościół NPM – najbardziej charakterystyczny wizerunek miasta, stary i nowy ratusz, plac mariacki , zamek Wittelsbachów –rezydencję bawarskich królów i książąt. Kolejnego dnia pojechaliśmy do Fussen - najlepiej zachowanych średniowiecznych zamków Bawarii. Następnie czekały na nas kolejne zamki - Neuschwanstein - zwany Zamkiem Króla Bajki – najbardziej znanego zamku Ludwika II, symbolu zamków bawarskich, który był inspiracją dla Walta Disneya, zamek Hohenschwangau –  w którym swoje dzieciństwo spędził król Ludwik. Zwiedzaliśmy też Ettal-Klasztor Benedyktynów zbudowany na planie dwunastoboku o średnicy ok. 25 m jako ideowa kopia Grobu Pańskiego w Jerozolimie, słynne miejsce pielgrzymkowe Wieskirche a następnie zamek Linderhof – Królewską Willę - pałac Ludwika II zbudowany w neobarokowym stylu. Tam przeszliśmy wśród fontann do sztucznej jaskini zbudowanej na życzenie króla, odwiedziliśmy też  Garmisch-Partenkirchen –  zimową stolicę Niemiec. Następnie pojechaliśmy na Jezioro Chiemsee zwane również „Morzem Bawarskim”, gdzie czekał nas rejs po jeziorze a następnie wizyta w Zamku Herrenchiemsee – kompleksie parkowo – pałacowym zbudowanym na wzór Wersalu. W drodze powrotnej po przerwie w Salzburgu i  spacerze po mieście Mozarta w cudownych nastrojach i pełni niesamowitych wrażeń wróciliśmy do kraju.

Dziękujemy Monice i Tomkowi za bezpieczną i pełną niezapomnianych wrażeń i widoków podróż, za niesamowitą pogodę i pełen atrakcji program. Było naprawdę COOL!