Wydarzenia

WYCIECZKA W GÓRY ŚWIĘTOKRZYSKIE

Data publikacji 20.11.2018

W dniach 8–11.09.2018 r., Lubelska Grupa Wojewódzka IPA wspólnie z Regionem IPA Lublin oraz Zarządem Terenowym NSZZP KWP w Lublinie zorganizowała wycieczkę turystyczną w Góry Świętokrzyskie. Sobotniego poranka, wyruszyliśmy z Lublina w kierunku Kielc, po drodze zatrzymując się na zwiedzanie Kościoła w Piotrawinie, Opatowa (podziękowania dla Regionu IPA Opatów) oraz zamku Krzyżtopór w Ujeździe.

Po całodziennej podróży autokarem z KWP w Lublinie, w godzinach wieczornych dotarliśmy na nocleg do hotelu „Kongresowy” w Kielcach.

Niedzielę rozpoczęliśmy od zwiedzania Jaskini „Raj”, a następnie udaliśmy się do Chęcin na zwiedzanie zamku. W powrotnej drodze do hotelu odwiedziliśmy jeszcze Dworek Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku oraz zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie przy dębie „Bartek”. Po powrocie do hotelu bawiliśmy się do późnych godzin nocnych przy muzyce, którą zapewnił nam „DJ Adam”.

W poniedziałek po śniadaniu wyruszyliśmy na zwiedzanie klasztoru na „Świętym Krzyżu”, a następnie udaliśmy się na piesze wędrówki po szlakach Gór Świętokrzyskich. Wieczorem (dzięki gościnności kol. Sławka Brożyny – „Zasłużony dla SP IPA”) mogliśmy delektować się smakołykami z grilla przygotowanymi przez kucharza z hotelu.

Wszystko co piękne niestety szybko się kończy. We wtorek 11 września, zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy w drogę powrotną do Lublina. Po drodze, na zaproszenie Wójta Gminy Masłów zajechaliśmy do miejscowości Ciekoty, gdzie Wójt Gminy oprowadził nas po Centrum Edukacyjnym „Szklany Dom” oraz po Dworku Stefana Żeromskiego. Korzystając z pięknej pogody zdobyliśmy jeszcze szczyt Łysicy oraz zwiedziliśmy Sandomierz. Do domu wróciliśmy późnym wieczorem zmęczeni, ale zadowoleni ze wspólnego wyjazdu.